Բժշկագիտական էթիկայի, բժիշկների իրավապաշտպանվածության, բժիշկ-պացիենտ եւ այլ խնդիրների մասին է Doctors.am-ը զրուցել Ա. Հակոբյանի հետ:
Ժամանակակից տեխնոլոգիաների մատուցած հնարավորությունները ահռելի առաջընթաց են ապահովել բժշկության համար՝ իբրև գիտություն, բերել են միանգամայն նոր որակ թե՛ մասնագիտական դաշտում, թե՛ բժշկական ծառայության մատուցման բնագավառում:
«Սուրբ Գրիգոր Լուսավորիչ» ԲԿ մանկաբուժական բաժանմունքի վարիչ Անուշ Հակոբյանը կարծում է, որ համացանցի զարգացմանը զուգահեռ՝ բժշկական ոլորտի ներկայացուցիչների աշխատանքը դարձել է ավելի «բարդ»: Բժիշկ-պացիենտ, առավել ևս փոքրիկ պացիենտի ծնողներ փոխհարաբերությունները ձեռք են բերել նոր որակներ՝ կապված համացանցի ընձեռնած լայն տեղեկատվական և խորհրդատվական հնարավորությունների հետ, երբ բժշկի յուրաքանչյուր խոսքը կամ քայլը ենթարկվում է մանրամասն վերլուծության:
Բժշկուհի Հակոբյան, ինչպե՞ս եք գնահատում համացանցի դերն այսօր: Արդյոք սոցցանցերը խանգարո՞ւմ են բժիշկների աշխատանքին, թե՞ օգնում:
Համացանցի զարգացումը ես դրական եմ գնահատում: Սակայն երբեմն պատահում է, որ համացանցում ինչ-որ բան են կարդում եւ վստահում դրան, իսկ բժշկի ասածին արդեն այլ կերպ են վերաբերվում: Այսօր երիտասարդ մայրիկները բավականին գրագետ են, պատրաստված: Լավ է, որ կարդում են, բայց մյուս կողմից կարող են ընկնել ծայրահեղությունների մեջ: Իրենք քննադատաբար են վերաբերվում այն ամենին, ինչ բժիշկներն ասում են: Եվ միշտ չէ, որ այդ քննադատությունը լինում է առողջ եւ օբյեկտիվ: Երբեմն դա խանգարում է բուժման գործընթացին:
Նման պայմաններում արդյո՞ք բժիշկներն ավելի խոցելի չեն դառնում:
Այսօր բուժաշխատողների իրավաբանական պաշտպանվածության խնդիր ունենք, քանի որ նորագույն տենդենցների ժամանակաշրջանում մենք դարձել ենք ավելի խոցելի:
Բժշկագիտական էթիկան, իրավաբանական նորմերը ժամանակակից հասարակության մեջ պետք է վերաարժեվորվեն:
Համացանցի դարաշրջանում, երբ ցանկացած հարցի պատասխան կարելի է շատ արագ ստանալ, արդյոք նվազե՞լ է դիմելիությունը մանկաբույժներին:
Բարեբախտաբար, մանկաբուժությունն այնքան մատչելի է մեր երկրում, որ կարող են անգամ երեխայի թաթիկից բռնել, գալ հիվանդանոց եւ ասել՝ «բերել եմ՝ թոքը լսելու»: Սակայն 90-95 տոկոս դեպքերում դիմելիությունը պատճառաբանված է: Ծնողը միշտ զգում է, երբ է պետք դիմել հիվանդանոցային բուժօգնության: Հիմնականում, եթե ծնողը դիմել է հիվանդանոց, նշանակում է՝ կա այնպիսի պրոբլեմ, որն առաջնային օղակում հնարավոր չէ լուծել:
Ինչպե՞ս եք վերաբերում նրան, որ երեխայի համար դեղամիջոց նշանակում է ոչ թե մանկաբույժը, այլ ծնողը ինքն է գնում՝ դեղատան աշխատակցի խորհրդով:
Մեր բնակչության շրջանում ընդունված է գնալ դեղատուն, գանգատը ներկայացնել եւ դեղատան վաճառողից խնդրել խորհուրդ՝ ինչ դեղ օգտագործել: Բարեբախտաբար, ընդհանուր առմամբ, կրիտիկական դեպքեր չունենք, սակայն դա շատ սխալ մոտեցում է: Միգուցե այդպես ավելի հեշտ է հարցը լուծել, սակայն որքան դյուրին է, նույնքան էլ՝ վտանգավոր: Որքան էլ դեղատան աշխատողը գրագետ լինի՝ նա չի կարող և չպետք է բուժում առաջարկի, այն էլ՝ երեխային: Այո, կա որոշակի դեղորայք, որն առանց բժշկի հատուկ նշանակման կարելի է ձեռք բերել, այս դեպքում միգուցե կարելի է խորհրդակցել նրա հետ: Սակայն պետք է հաշվի առնել նաև այն, որ դեղատան աշխատողը կարող է խորհուրդ տալ այն դեղը, որն իրացնելու խնդիր ունի:
Հազվադեպ է պատահում, որ դեղատանն աշխատի բարձրագույն կրթությամբ ֆարմացևտ, հիմնականում նրանք միջին մասնագիտական կրթություն ունեն: Կոչ եմ անում մեր ֆարմացևտներին և դեղաբաններին երեխաներին վերաբերվող (հատկապես՝ մինչեւ 3 տարեկան) առանձնահատուկ դեղամիջոցներ խորհուրդ չտալ:
Առհասարակ, ցանկացած դեղի եւ, մասնավորապես, անտիբիոտիկի նշանակումը պետք է լինի շատ կշռադատված: Անտիբիոտիկները հոյակապ միջոցներ են, բայց նաեւ սպեցիֆիկ են, եւ պետք է շատ կոնկրետ ցուցումներով նշանակվեն:
Մոտ մեկ տարի առաջ անտիբիոտիկների նշանակման վերաբերյալ եղան շատ հստակ ցուցումներ, եւ որոշվեց, որ դրանք միայն դեղատոմսերով պետք է բաց թողնվեն: Ես շատ լավ եմ վերաբերվում դրան եւ կուզեի, որ շարունակական բնույթ կրեր:
Աղբյուրը՝ Doctors.am
Զրուցեց Շուշան Շատիկյանը